Aby otrzymać wspaniałą obsługę i sprawić, by nasz pobyt był niezapomniany, nie jest konieczne zatrzymywanie się w luksusowym hotelu. Jak sprawić, by pobyt w hotelu był jak najbardziej przyjemny i bezstresowy? Oto kilka sposobów, jak to zrobić.
Poinformuj hotel, kiedy przyjedziesz
Dzięki temu personel będzie mógł przygotować się na Twój przyjazd. Hotel nie może zagwarantować dostępności pokoju przed rozpoczęciem oficjalnej doby hotelowej, co zazwyczaj ma miejsce między 14:00 a 16:00. Można jednak przypisać pokój do Ciebie, aby był dostępny wcześniej. Pokojówka będzie również wiedziała, który pokój ma posprzątać.
Jeśli pokój nie jest dostępny w momencie przybycia gościa, lub jeśli jest już zajęty, recepcjonista powinien skontaktować się z inspektorem pięter, aby zapytać o status pokoju.
Jeśli gość przyjeżdża późno, recepcjonista powinien skontaktować się z nim, aby potwierdzić, że kuchnia jest gotowa i przygotować jedzenie.
Poproś o rekomendacje i przeczytaj opinie online
Aby uniknąć rozczarowania, warto przeczytać opinie innych gości na Tripadvisor i portalach rezerwacyjnych. Wielu internautów pisze o tym, które pokoje polecają, a których należy unikać. Warto również sprawdzić oferty hoteli i innych usług turystycznych na stronie nabemowie.pl/firmy.
Poproś recepcjonistę o rekomendację podczas dokonywania rezerwacji. Zazwyczaj polecą najlepszy dla Ciebie pokój w danej kategorii. Pokoje standardowe mogą różnić się wielkością, widokiem, czy wyposażeniem. Posiadają rozkładaną sofę.
Poinformuj hotel o specjalnej okazji lub celu swojej wizyty
Pozwoli to recepcji na stworzenie indywidualnej oferty, dostosowanej do Twoich potrzeb.
Poinformuj recepcję, jeśli obchodzisz urodziny, rocznicę lub inną specjalną okazję. Personel powinien być tego świadomy i uczcić to najlepiej jak potrafi. Z butelką wina, półmiskiem owoców lub tortem, personel powinien świętować.
Zapytaj o aktualizację oferty
Zapytaj recepcjonistę o obłożenie na dany dzień. Jeśli mogą podwyższyć kategorię pokoju do wyższej, warto o to zapytać. Bezpłatne podwyższenie klasy jest często dostępne dla osób przybywających wieczorem na jedną noc. Recepcjonista zobaczy, jakie pokoje pozostały i zdecyduje, czy je sprzeda. Jeśli uda się go otrzymać, prosimy o napiwek dla recepcjonisty. Nie powinniście oczekiwać lub żądać podwyższenia standardu pokoju przy następnej wizycie, nawet jeśli od czasu do czasu dostaniecie go za darmo.
Alternatywnie, recepcjonista może zaoferować specjalny, tańszy pokój w pokoju wyższej klasy. Te tak zwane programy up-sellingowe są często spotykane w hotelach sieciowych, ale można je również znaleźć w hotelach niezależnych. Zachęcam wszystkie hotele, które szkolę do wdrażania takich programów. Jest to sytuacja korzystna zarówno dla hotelu, jak i dla gościa. Sprawdź ofertę: Hotel Bemowo.
Poproś recepcję o pomoc, jeżeli czegoś brakuje w twoim pokoju
Wybór udogodnień w pokojach hotelowych jest kontrolowany przez przepisy dotyczące kategoryzacji. Jednakże, obiekty o niższej kategorii lub te, które nie posiadają oficjalnej kategoryzacji mogą oferować swoim gościom dodatkowe udogodnienia. Zapytaj w recepcji o dodatkowe przybory toaletowe, lód, przybory toaletowe (pasta do zębów, szczoteczka do zębów, maszynka do golenia), szlafroki i kapcie, a także prasowanie, czajnik i poduszki o różnej twardości.
Zapisz się do programu lojalnościowego
Nawet jeśli nie zatrzymujesz się często w hotelach, warto zapisać się do programu lojalnościowego w danej sieci lub niezależnym hotelu. Te programy lojalnościowe oferują więcej niż tylko darmowe pobyty. Zawierają one również dodatkowe korzyści, takie jak zniżki, napój powitalny, dłuższe doby hotelowe, czy podwyższenie standardu. Aby zaskoczyć gości z podstawowymi kartami lojalnościowymi, którzy dopiero co przybyli do hotelu, recepcjonista może zaoferować korzyści związane z wyższym statusem, aby pomóc im poczuć się bardziej mile widzianymi.
Zapytaj recepcjonistę w hotelach sieciowych, czy są jakieś korzyści wynikające z posiadania karty kredytowej o specjalnym statusie lub innej karty benefitowej.
Poproś recepcję o informacje na temat rezerwacji bezpośrednich
Nawet jeśli hotel nie uczestniczy w programie lojalnościowym, możesz zapytać, czy oferuje nagrody za rezerwacje dokonane kanałami bezpośrednimi (np. telefonicznie lub przez stronę internetową). E-mail, telefon lub strona internetowa hotelu. Jest to trend, który hotele coraz częściej wprowadzają, ponieważ zdają sobie sprawę, jak wiele pieniędzy mogą zaoszczędzić unikając pośredników. Mogą one oferować korzyści podobne do programów lojalnościowych. Jest to coś, do czego zachęcam hotele. Jest to opłacalne dla obu stron.
Wszystkie uwagi powinny być zgłaszane do recepcji
Zawsze zgłaszaj wszelkie uwagi, skargi lub prośby do personelu. Ważne jest, aby robić to regularnie podczas całego pobytu, a nie tylko pod koniec podróży. Personel szybko zareaguje na Państwa uwagi w przypadku wystąpienia problemu. Dzięki temu Państwa pobyt będzie przebiegał bez zakłóceń. Może się zdarzyć, że recepcjonista zaoferuje Ci pomoc.
Zachowaj zimną krew i nie obrażaj personelu. Możesz oczekiwać lepszego traktowania, jeśli to zrobisz.
Więcej znajdziesz na https://nabemowie.pl/
Zostaw komentarz