8 Kroków do budowania osobistej marki online

14 marca 2020 Bisnes i Praca

Po co się markować?  Marka może być łatwo wzięta za Twój znak na świecie, Twoja wyjątkowość została upubliczniona dla całej populacji, aby zobaczyć i uznać. Marka jest połączeniem twoich podstawowych zdolności, umiejętności i cech charakteru. Tworzenie marki to nie tylko działanie biznesowe. To podróż odkrywania siebie. Wyprawa w głąb siebie da Ci wystarczająco dużo spostrzeżeń i cennej wiedzy, abyś mógł z pasją i w godny uwagi sposób wprowadzić siebie w świat.

Ludzie mają tendencję do nie dostrzegania swojego prawdziwego "ja" z powodu "maski", którą noszą, aby ukryć swoje wady. Czasami maska staje się zbyt ciasna i ludzie nie potrafią nawet odróżnić maski od siebie. Ironia polega na tym, że w większości przypadków te niedoskonałości są ich prawdziwymi cechami, które powinny zostać ujawnione. Iluzja ta musi zostać rozwiązana zanim zacznie się prawdziwe odkrywanie siebie. Dlatego też, po odbyciu tej wewnętrznej podróży, możesz zacząć rozwijać swoją własną markę, wykonując te 8 kroków:

8 Kroków do budowania osobistej marki online


Stwórz historię swojej marki

Po pierwsze, należy spisać słowa i wartości, które reprezentują Twoją markę. Ważne jest, aby wybrać te słowa w sposób uczciwy i autentyczny, ponieważ twoja historia będzie kształtowana zgodnie z nimi.

Jako marka, powinieneś mieć historię, która grawituje wokół Twoich podstawowych wartości. Twoja marka musi tworzyć emocjonalną więź z Twoją opinią publiczną. Aby stworzyć tak silną więź z Twoją publicznością, Twoja historia musi być autentyczna, w przeciwnym razie ludzie od razu ją odczują. Prawda jest taka, że jeśli chcesz, aby twoja marka trwała, musisz zakorzenić jej korzenie głęboko w programie kulturalnym. Weźmy McDonald's za przykład. To oni przekształcili burgery w narodowe jedzenie, czyniąc je częścią amerykańskiej kultury.

Sprawdź swoją markę osobistą

Jednym z najprostszych sposobów, aby przejrzeć swoją osobistą markę, jest wyszukanie nazwiska online. Podczas wyszukiwania należy upewnić się, że otworzysz nowe, prywatne okno przeglądarki, dzięki czemu otrzymasz takie same wyniki jak każdy inny. Spróbuj przechylić nazwę gwiazdy i zobacz, jak wygląda jej pierwsza strona. Zazwyczaj pierwsza strona zawiera stronę Wikipedii, stronę na Facebooku i wiele innych historii. Spójrz na swoją ulubioną gwiazdę i weź jej przykład. Innym sposobem na przeprowadzenie audytu marki jest wyszukiwanie różnych kombinacji nazwy przy użyciu słów kluczowych, które są istotne dla misji marki. Użycie odpowiednich słów kluczowych poprawi Twoją SEO i pomoże Ci zyskać więcej uwagi. 

Stwórz swoją strategię uświadamiania marki

Doskonała kampania świadomości marki jest tworzona z wartościowych i strategicznych treści pisanych.  Aby dotrzeć do dużej liczby osób, Twoje treści muszą być wypełnione słowami kluczowymi, które są istotne dla Twojego ogólnego tematu. Większość nowych osób, które zaczynają reklamować swoją osobistą markę, ma tendencję do ciągłego promowania się, co jest dużym błędem. Czyniąc to, uszkodzisz swoją integralność jako marki i będziesz drażnić swoją publiczność, dopóki nie będą już zainteresowani tym, co masz do powiedzenia.

Jeśli, na przykład, Twoja marka skupia się na przemyśle spożywczym i napojów, powinieneś poświęcić trochę czasu na znalezienie odpowiednich informacji na ten temat, nawiązując jednocześnie kontakt z innymi osobami, które działają w tej samej branży. Możesz nawet spróbować i współpracować z tymi osobami, aby uzyskać sytuację, w której obie strony wygrywają, a Ty ulepszasz swoją markę. Wartość i spójność są tu głównymi słowami kluczowymi. Jeśli Twoje treści oferują wartość i są publikowane w sposób spójny, więcej osób zacznie kojarzyć Cię z tym tematem. W ten sposób możesz stać się autorytetem w każdej konkretnej dziedzinie.

Buduj swoje umiejętności komunikacyjne

Budowanie marki wymaga doskonałych umiejętności komunikacyjnych. Umiejętność dobrego komunikowania się i wyrażania swoich myśli w odpowiedni i spójny sposób wzmocni Twój autorytet w tej dziedzinie i zwiększy Twój ogólny zasięg. Jeśli jesteś osobą nieśmiałą, możesz wziąć udział w kursie językowym. Możesz również wziąć udział w kursie pisania i rozpocząć ćwiczenie tych technik, aż poczujesz się przygotowany na tyle, by zaimponować światu.

Historie to potężne techniki perswazji. Użycie odpowiednich, dobrych opowieści uczyni Twoją prezentację bardziej przekonującą i interesującą. Wszyscy lubią historie, więc jeśli przedstawisz wiadomość, że chcesz być zapamiętany przez publiczność, należy wstawić go subliminująco w linii historii. W ten sposób Twoje przesłanie natychmiast dotrze do podświadomych umysłów słuchaczy, a zatem będzie znacznie bardziej skuteczne.

Inni ważni ludzie

Cały sens osobistego brandingu polega na tym, aby twoje nazwisko było znane wielu osobom. Dlatego powinniście pojawić się na konferencjach, targach i różnych imprezach. Zacznijcie przedstawiać się wszystkim właściwym osobom. Zanim to zrobisz, powinieneś znaleźć wpływowych ludzi w swojej dziedzinie działalności. Więc jaki jest następny ruch? Cóż, po prostu z nimi porozmawiaj. To takie proste. Nie martw się, bo najgorsze, co może się zdarzyć, to zostać zignorowanym. Ale wyobraź sobie, że jeśli jakoś uda ci się spotkać osobę o takich samych wartościach i przekonaniach jak ty. Relacje byłyby niesamowite.

Co więcej, gdyby go ładnie poprosić, może byłby w stanie zwiększyć świadomość Twojej marki tak bardzo, że nawet byś w to nie uwierzył. Nie jest to taka mainstreamowa metoda i prawdopodobnie w większości przypadków nie przyniesie imponujących rezultatów. Niemniej jednak, wszystko zależy od Twojej zdolności do komunikowania się na tyle dobrze, aby zwrócić na siebie uwagę. Jest to odważna metoda, więc używaj jej mądrze.

Dołącz do Social Media

Pomyśl o mediach społecznościowych jako o bezpłatnej i doskonałej platformie, na której możesz pozytywnie promować swoją markę. Celem mediów społecznościowych jest dzielenie się, więc idź i podziel się artykułami, postami na blogu i osiągnięciami, które są atrakcyjne dla Twojej grupy docelowej. Pamiętaj, że zawsze powinieneś zwracać uwagę na spójność i wyjątkowość swoich treści. Każdy post musi zawierać taki sam poziom wartości jak poprzednie.

Weźmy McDonald's za przykład. Zdajesz sobie sprawę z ich głównej tajemnicy? Cóż, to jest konsekwencja. Dostarczają tego samego hamburgera w każdej swojej restauracji na całym świecie od 1955 roku. Powinieneś robić dokładnie to samo ze swoimi stanowiskami. Jest jeszcze jeden cel mediów społecznościowych, a mianowicie łączenie się z ludźmi, którzy są w tej samej branży co ty. Śledząc je, można łatwo sprawić, że zostanie się zauważonym, wchodząc w odpowiednie rozmowy i używając modnych hashtagów. Wszystko, co umieszczasz w mediach społecznościowych powinno reprezentować Twoją markę - pamiętaj o tym. Używam czegoś, co nazywam "Testem Forbesa", więc jeśli nie chcę tego widzieć w Forbesie, nie będę tego publikować sam.

Tworzenie i lista e-mailowa

Osobisty branding jest w większości wspierany przez marketing internetowy. Lista mailowa jest jednym z najcenniejszych aktywów, jakie może posiadać marketer online. Dlaczego tak jest? To są ludzie, którzy zdecydowali się być na bieżąco informowani o Twoim rozwoju jako marki. Dlatego też, są to twoi główni fani, którzy zaakceptowali cię na dobre. Oczywiście, ta strategia nie może być stosowana w praktyce od pierwszego dnia. Jednak im szybciej zaczniesz zbierać e-maile, tym lepiej.

Po opublikowaniu około ośmiu twardych jak skała postów i po uzyskaniu nieco większej pewności siebie na swojej stronie biznesowej w mediach społecznościowych, jego czas e-mail. Powinieneś zacząć od myślenia o produkcie, takim jak eBook czy webinar, który mógłby zostać rozdany w zamian za zapisanie się. Niektóre firmy biorą e-mail marketingu jako starej metody marketingu szkolnego, więc nigdy nie biorą swojego czasu, aby rozwijać listę e-mail. Oni nie mogą być bardziej błędne. Email jest najbardziej zaufanym sposobem łączenia się z ludźmi. Dlatego używaj go!

Oferuj i żyj swoimi wartościami

Zawsze pamiętaj, że twoje czyny mówią głośniej niż twoje słowa. Wszystko, co mówisz, musi być wprowadzone w życie; jest to jedyny sposób na utrzymanie swojej uczciwości i reputacji na oczach klienta. Wiedza, którą oferujesz swojej publiczności, zawsze będzie cię reprezentować, więc zachowaj swoją spuściznę. Zig Ziglar ucieleśnił wszystkie podstawowe cechy, które musisz posiadać w swoim cytacie: "Kamienie węgielne dla zrównoważonego sukcesu to uczciwość, charakter, prawość, wiara, miłość i lojalność".  Pamiętaj, nigdy nie narażaj swoich wartości, ani razu.

Wniosek

Używając tych 8 kroków, powinieneś być w stanie rozwijać swoją osobistą markę w szybki i skuteczny sposób. Ale pamiętaj, że te kroki nie będą zbytnio pomocne, jeśli nie wprowadzisz ich w życie. Z dużym nakładem pracy i poświęcenia staniesz się autorytetem w swojej dziedzinie, przyciągając uwagę i gromadząc wystarczająco dużo wpływów, aby utrzymać rozwój w dłuższej perspektywie. Wszystko zależy od Twojej motywacji i chęci do działania. Pamiętaj, że Rzym nie został zbudowany w ciągu jednego dnia. Nic nie jest niemożliwe! Dlatego poświęć swój czas, pracuj ciężko i przygotuj się na to, co najlepsze!

14 marca 2020 Bisnes i Praca