Porady motywacyjne, jak wytrenować swój mózg, by nienawidzić śmieciowego jedzenia

11 marca 2020 Styl życia

Uzależnienie od śmieci to prawdziwa rzecz, tak nierealna, jak może się wydawać. Badania wyraźnie pokazują, że ludzie rzeczywiście mają ochotę na śmieciowe jedzenie, dlatego próba nie zjedzenia go z rozwagą jest skomplikowana. Zgodnie z wynikami badań, te zachcianki mają na celu zapewnienie, że ludzie po prostu nie są w stanie oprzeć się pokusie. Powodem jest to, że tylko odpowiednia ilość tłuszczów, cukru i soli, wraz z dodatkami, są włączone przez producentów żywności, które wabią ludzi nie tylko do konsumpcji więcej śmieci, ale także chcą więcej, nawet jeśli są one pełne.

Śmieci i słodkie jedzenie czynią cię mniej produktywnym. Wyeliminowanie ich z diety jest wyzwaniem, ale nie cała nadzieja jest stracona. Pamiętaj, że niektóre taktyki pomagają w przezwyciężeniu tego uzależnienia, nawet jeśli jesteś miłośnikiem śmieciowego jedzenia. Musisz ćwiczyć je regularnie, aby uczynić je częścią swojej rutyny.

Przeczytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak można trenować swój mózg do nienawidzenia śmieciowego jedzenia z tych 8 sztuczek.

1. Zrozumieć swoją własną Psyche

Nie ma nic ważniejszego niż zrozumienie własnego procesu myślowego i wad. Jesteś najlepszym sędzią z ciebie, co oznacza, że nikt poza tobą nie będzie wiedział, czego pragniesz najbardziej. Czy to cukier, od którego jesteś uzależniony, czy jedzenie fast foodów? Frytki czy koktajle? Gdy będziesz miał odpowiedź na to pytanie, trzymanie oczu i umysłu z dala od tych rzeczy stanie się mniej skomplikowane.

Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to przestać trzymać jedzenie w spiżarni, której pragniesz. Jeśli są to produkty słodkie, trzymaj w spiżarni tylko te owoce, orzechy i produkty pełnoziarniste, które zawierają nie więcej niż pięć składników. Według badań, prawdopodobnie skończysz jedząc te rzeczy, które są w zasięgu ręki. Jeśli Twoje miejsce pracy znajduje się w pobliżu często odwiedzanego przez Ciebie punktu sprzedaży, upewnij się, że zmieniłeś trasę dojazdu do pracy.

Jeszcze jedna rzecz, bez względu na to, co robisz, nie wychodź do miejsc "fast foodowych", gdy planujesz wieczór lub wyjście z przyjaciółmi. Bez względu na to, jak bardzo starasz się unikać "śmieciowego jedzenia", staje się to prawie niemożliwe, kiedy jesteś pod presją rówieśników lub pod wpływem alkoholu. Najlepiej jest spróbować polityki unikania, zamiast zmuszać się do dylematu, czy zrezygnować, czy wziąć.

 
2. Tworzenie planu gry, aby nienawidzić śmieci

Plan gry zawsze działa niezależnie od tego, jakie działania zamierzasz wdrożyć w swoim życiu. Rzecz w tym, że kiedy masz już jakiś pomysł, masz tendencję do podążania za nim, zamiast robić coś przypadkowego. Jaki więc powinien być twój plan jedzenia, który pomoże ci trzymać się z dala od śmieci i przetworzonej żywności?

Zacznij od zakupów zdrowej żywności w sklepie spożywczym z listą. Posiadanie listy pomoże Ci w utrzymaniu z dala od śmieci, takich jak delikatesy, sklep kupił pączki i takie tam. Ponadto, należy pamiętać, że sklepy spożywcze są zbyt ułożone w sposób, który zmusi Cię do zakupu więcej niż zamierzasz i trzeba w pierwszej kolejności.

Upewnij się, że trzymasz się z dala od korytarzy środkowych. To są te, które noszą przetworzone i zapakowane. Świeże produkty są zawsze przechowywane w kilku pierwszych korytarzach i to jest miejsce, do którego należy się trzymać.

Następnym krokiem jest wymyślenie posiłku z wyprzedzeniem. Staraj się nie polegać na kanapkach lub smażonych wstępnie przetworzonych potrawach. Te też należą do kategorii żywności śmieciowej. Zaplanuj posiłek, który składa się ze wszystkiego, od dań głównych do deseru. To pomoże Ci trzymać się zdrowej diety. Po powrocie do domu, gotować jedzenie i uczynić proces tak interesującym, jak to możliwe. Wzmocni to ideę gotowania każdego dnia.

Co więcej, powinieneś również zaplanować jedzenie na następny dzień, które będziesz spożywał w pracy.


3. Realny zamiar zaprzestania jedzenia śmieci

Plan jest bezużyteczny, dopóki i dopóki nie zostaną podjęte odpowiednie działania. Nie myślcie, że zdrowe jedzenie dotrze do waszych drzwi i samo się ugotuje. Będziesz musiał wykonać ruch, aby naprawić sytuację. Pozbądźcie się wszystkich rzeczy, które są w kuchni lub w lodówce, które można nazwać śmieciami. Pozbądź się też swojego sekretnego schowka.

Cały czas przypominaj sobie, że produkt końcowy tej redukcji śmieci jest zdrowszy i szczęśliwszy. Zajęcie się sportem pomaga również rzucić spożycie śmieciowego jedzenia. Jeśli nie uprawiasz sportu, dołącz do grupy zdrowia lub fitness, która może być na siłowni lub jest zaangażowana w jogę. To zdziała cuda dla twojego uzależnienia od śmieci.

Masz już dość "śmieciowego", ale nie masz pomysłu na to jak poprawnie się odżywiać ? Dowiedz się więcej na portalu https://legendysmaku.pl/ >> 

4. Żuj więcej jedzenia mniej

Czy wiesz, że jeśli poświęcisz czas na jedzenie, prawdopodobnie będziesz jadł mniej? Nawet jeśli to jest śmieciowe jedzenie, które trzymasz? To prawda, według nauki. Czas, który spędzasz na przeżuwaniu jedzenia, wydłuży całkowitą liczbę minut, które jesz. Jak wynika z badań, 20 minut od momentu rozpoczęcia jedzenia w żołądku daje sygnał pełni.

Więc spróbuj zaliczyć te 20 minut żucia. Ćwiczenie to zajmie trochę czasu, ale z czasem możesz łatwo nauczyć się tego procesu i wkrótce stanie się to Twoim nawykiem.

5. Zwróć uwagę na kolory i środowisko

Może zauważyłeś, że McDonald's używa czerwonego i żółtego. Te kolory wraz z pomarańczowym to te, które wywołują głód i dają ci kolejki do jedzenia. Stąd powód, dla którego większość jadłodajni woli mieć te kolory w swoim wystroju.

Upewnij się, że twoje miejsce do jedzenia jest pozbawione tych kolorów. Co więcej, sztućce i naczynia, których używasz, nie mogą mieć w sobie żadnego z tych kolorów. Wybierzcie talerze i sztućce, które są nijakie i nudne. W ten sposób nie będziesz się szczególnie cieszyć z ich używania do serwowania posiłków, nawet jeśli jest to chińskie jedzenie na wynos. Jeszcze jedna rzecz do zrobienia to użycie mniejszych talerzy, dzięki czemu będziesz brał mniejsze ilości.

6. Tekstury i kolory żywności

Powodem, dla którego fast-foody wyglądają tak atrakcyjnie jest to, że tak wiele dzieje się w jedzeniu, czyli różne kolory, tekstury i wzory. Aby zdrowo się odżywiać, trzeba to odtworzyć za pomocą zdrowej żywności. Staraj się nie tylko serwować trzydaniowe posiłki, ale także dodawać różne kolory i tekstury. Upewnij się, że masz wszystko, od słonych do słodkich w posiłku, tak aby Twoje kubki smakowe były w pełni zadowolone.

7. Im więcej wiesz, tym mniej śmieci skonsumujesz

Obrzydliwe, to takie proste. Oglądaj filmy i czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak powstaje śmieciowe jedzenie i będziesz chciał przestać je jeść bez żadnego wysiłku. Czy wiesz, że używane różowe i czerwone barwniki pochodzą od owadów koszenilowych? Wiele innych "rażących" faktów pomoże Ci przezwyciężyć uzależnienie od śmieciowego jedzenia.

8. Oszukujące dni!

Tak, potrzebujesz ich. Nikt nie sugeruje, że zrezygnowałeś z fast foodów, bo to prawie niemożliwe. Więc miej dni cheat, jak raz w tygodniu lub raz na 10 dni. Przez resztę czasu będą one trzymać cię z dala od śmieciowego jedzenia i pomogą ograniczyć twoje przedwczesne pragnienia.

Tak, wycinanie śmieci z twojego życia może wydawać się najtrudniejszą rzeczą w tej chwili, ale z praktyką przychodzi doskonałość - więc możesz to zrobić. Chodzi o sposób myślenia i oszukanie twojego mózgu, aby uwierzyć w inny wzór myślenia. Wystarczy mieć pewność własnej woli, a będziesz w stanie pokonać nawyk śmieciowego jedzenia na dobre.

11 marca 2020 Styl życia