Teraz jest czas na partnerstwo z Twoimi klientami

13 marca 2020 Bisnes i Praca

Zasadniczo z dnia na dzień, ogromna część zapasów branży reklamowej po prostu wyparował. Jak zaćmienie słońca, COVID-19 rzucił fall na marketerów na całym świecie, pozostawiając wiele w ciemności, co zrobić dalej.

Problemy i obawy są realne, a nie hype. Zapasy dostępne w sprzedaży drastycznie się zmniejszyły. Konferencje i inne wydarzenia na żywo są odwoływane, sport na żywo (wcześniej wspierane przez telewizję największe źródło zaangażowania młodszych widzów) są odwoływane, a poza domem - biorąc pod uwagę, że większość z nas jest w domu - jest zupełnie bezwartościowy. Media jeżdżące w kierunku handlu detalicznego stają się bezużyteczne, ponieważ rządy zaczynają wprowadzać obowiązek udzielania schronienia. 

Porównania są ponure. 9/11. Katrina. Sandy. Rzadko dotąd tak duża część rynku - i wydatków na marketing - była zakłócana.

Co mają robić reklamodawcy? 

W gwałtownie rozwijających się czasach, takich jak te, jest wyzwaniem przejrzenie do "nowej normy". A jednak, oceniając świeckie trendy, które istniały wcześniej, a obecnie gwałtownie przyspieszają i rozwijają się, można znaleźć rozwiązanie w postaci marketingu, który istniał na długo przed pierwszą agencją. Oczywiście, mam na myśli peer marketing. 

Żeby pożyczyć słowa Rahm Emanuela: "Nigdy nie chcesz, aby poważny kryzys poszedł na marne. I co ja przez to rozumiem: To okazja do zrobienia rzeczy, o których myślisz, że nie mogłeś wcześniej." Dzięki niewiarygodnemu budżetowi i zasobom marki, które potencjalnie mogą zostać uwolnione na rzecz innowacji (po prostu nie można ich wydać na wczorajsze "business as usual"), marketerzy mają możliwość przekształcenia swojego miksu (i swoich własnych zestawów umiejętności) - i wyprzedzenia krzywej. 

Aby stawić czoła kryzysowi i tym trendom, zebraliśmy dwie najlepsze umysły marketingowe na specjalną edycję naszego podcastu, Autentyczny wpływ: Andrew Essex (wcześniej Global CEO Droga5) i Mike Shields (konsultant ds. marketingu; dziennikarz Business Insider i WSJ). Kliknij tutaj, aby posłuchać. 

Podsumowując te trendy:

1. Przyspieszenie ruchome
Teraz zobaczymy przyspieszone trendy w mediach mobilnych. Wielu konsumentów jest w domu i nie ma nic innego do roboty, jak tylko patrzeć na swoje telefony. Co jest wyjątkowe: Konsumenci są obecnie bardzo zaangażowani w telefonie komórkowym, niezależnie od wieku, co przyczyni się do przyspieszenia zaangażowania i konsumpcji w tym kanale bardziej niż w jakimkolwiek innym. 

2. Zmniejszające się zaufanie instytucjonalne i rosnący sceptycyzm konsumentów
Spirit Airlines wysłał maila do klientów z napisem "Never a Better Time to Fly". Linia lotnicza stwierdziła później, że czas wysłania e-maila był nieumyślny. Jak myślisz, co będą pamiętać konsumenci?

Według Andrew Essexa: "Jeśli jakiś podmiot jest postrzegany jako chciwy lub najemnik, to na dłuższą metę naprawdę go zrani." I..: "Ludzie na ogół kochają marki, ale kiedy zachowują się w sposób, który wydaje się obrzydliwy, ta miłość może wyjść przez okno. Zaufanie będzie się pogarszać, jeśli pogorszy się zachowanie."

Jednocześnie strach wśród mas doprowadził do ogromnych poziomów: (1) mobilnego peer-to-peer sharing; oraz (2) zaufania do słów i czynów rówieśników w przeciwieństwie do marek (i polityków). W rezultacie, rówieśnicy są głośniejsi, a ich zalecenia są silniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.

3. Trwała zmiana zachowania
Sposób, w jaki ludzie kupują, a marki inwestują, będzie się stale zmieniał. Na przykład, opcje wygody, takie jak bezpłatna dostawa, które być może były tylko doceniane w przeszłości, będą prawdopodobnie bardziej lepszymi preferencjami konsumentów - otwierając drzwi dla marek do testowania opłacalnych abonamentów typu "rundle" (dzięki Scottowi Gallowayowi za ten termin). 

Ponadto, wspomniane wyżej "obowiązkowe zerowe budżetowanie", choć obecnie bolesne, będzie prowadzić do trwałych zmian w procesach biznesowych i mixie wydatków - i ostatecznie doprowadzi do realokacji w kierunku nowych rozwiązań, które jeszcze dwa tygodnie temu wydawały się przeznaczone do pozostania po prostu "na mapie drogowej innowacji" na stałe.

Droga do przodu dla marketingu
Więc jesteś tu jako marketer. Twój biznes zależy od Ciebie, aby zbudować ścieżkę rozwoju, która złagodzi straty w najbliższym czasie i ponownie wytyczy przyszłość. To od Ciebie zależy, czy wykorzystasz obecny kontekst, aby pozycjonować swoją firmę w taki sposób, aby jak najlepiej dotrzeć do rynków docelowych i dostarczyć jej produkty.

Osiągnięcie tych celów wiąże się z wysokim ryzykiem, a mianowicie skategoryzowaniem Twojej marki przez słowa Andrew Essexa: "chciwy", "najemnik", "brutto". A mimo to, jest pewna powściągliwa prawda: nie robienie niczego nie wchodzi w grę.

Oto pomysł: Niech twoi klienci mówią za ciebie. Biorąc pod uwagę powyższe tendencje, oczywiste jest, że elementy, które wcześniej sprawiały, że marketing mobilny typu peer-to-peer był inteligentny, są teraz dramatycznie zwiększone. Marki, które wiedzą, jak poruszać się w tym nowym kontekście, będą budować nowe relacje, które przetrwają długo po zakończeniu kryzysu. Marketing mobilny Peer-to-peer okaże się skutecznym elementem układanki.

Z perspektywy czasu, nie będzie lepszego czasu niż teraz, aby spróbować.

13 marca 2020 Bisnes i Praca